Amíg a világ az Apple legújabb bejelentéseit leste, addig a Facebook fogta magát, és már idehaza is elérhetővé tette az új posztolási formát. Eleget téve a vizualitásnak, megnövelte a szöveges posztokhoz tartozó képek méretét, így téve hangsúlyosabbá ezeket a bejegyzéseket is.
Ami konkrétan történt: az eddigi négyzetbe kényszerített képek helyett mostantól fekvő képeket kapunk, méghozzá a posztunk tetején, jóval nagyobb méretben. A kép alatt jön mondjuk a cikk címe, még lejjebb pedig az ajánló. Persze ez csak azoknál a posztoknál érvényes, ahol első képként egy fekvőt olvas be a Facebook algoritmusa - vagyis a cikk első képének fekvőnek kell, hogy legyen -, egyébként álló kép esetében továbbra is a régi formában posztolhatunk. A posztolási forma egyébként visszamenőleg is változott, így ne lepődjön meg senki, ha a régi bejegyzéseivel ilyen formában találkozik a hírfolyamban. Ha esetleg a - gyakran előforduló - hiba miatt a poszthoz nem jelenik meg a kép, itt egy korábbi írásom, hogy miként lehet orvosolni a problémát.
Ezzel együtt a híroldalak esetében még nagyobb lesz a felelősség a szerkesztőkön is, mert amíg eddig kevésbé volt feltűnő egy-egy hibás kép, addig most minden szem elé kerül, ami jelentősen befolyásolja majd az átkattintás mennyiségét.
Ha tetszett a bejegyzés, kövesd az IT-világ Facebook-oldalát.