A 2012-es Goldenblog verseny mottója szerint: "Blogs not dead". És tényleg. Blogok továbbra is születnek, bár a tematikai összetétel változása érezhető, köszönhetően a gomba mód szaporodó vicces és/vagy közhelyes képeket posztoló oldalaknak. A közösségi oldalak erős befolyása pedig gyakorlatilag hívogatja a felhasználót, hiszen a hullámot meglovagolva viszonylag könnyen tehet bárki szert több ezer követőre, és ki ne akarna magának ilyet? Főleg, ha ez valamilyen tudatos marketinges tevékenység első lépése.
A mottót pont ezért talán úgy fogalmaznám meg: "Blogging is not dead". A posztolás viszont szép lassan átköltözhet, például a facebookra. Erre már hazai példát is láthatunk, mégpedig Frei Tamás személyében: a jegyzeteket közvetlenül a rajongói oldalon jeleníti meg, anélkül, hogy magát a közösségi oldalt egy közvetítő közegként használná, hogy azon keresztül irányítsa át az olvasókat a saját oldalára. Ezzel a módszerrel ráadásul olyan előnyök is élvezhetőek, amik mondjuk egy blog esetében furcsán hatnának, például egy új könyv reklámozása.
Amennyiben a facebook külön stratégiát építene ki a rajongói oldalakon feltüntetett hirdetések megjelenítésére - magyarul ezen keresztül is bevételhez lehetne jutni éppúgy, mint egy weboldalon megjelent banner után, - úgy egészen biztos jelentős fordulás állna be a blogok életében. Legalább is egy adott havi látogatói szám fölött már megérné költözni. A többiek pedig kényelemből kezdenének hozzá ugyanott.