Alapvető probléma a hazai online sajtóban, hogy egy-egy fontosabb cikkhez a megfelelő címet adják a szerzők/szerkesztők. Sok minden dől el egy ilyenen: egy jól megfogalmazott cím miatt a legérdektelenebb cikket is lekattintja az olvasó, de ha rosszul választ a szerző, az a legfontosabb oknyomozó riportot is tönkreteheti.
A helyes címnek az alábbi dolgokat kell(ene) tartalmaznia: rövid, lényegre törő megfogalmazásban adjon tartalmat a cikkről, ne tájékoztassa félre az olvasót - magyarul a cikk tényleg arról szóljon, amire a cím utal -, ugyanakkor keltse fel a figyelmét, hogy lekattintsa az adott cikket, legyen esztétikus mind a címoldalon, mind a cikkben, de mindenek előtt a legfontosabb szempont: az újságíró/szerkesztő úgy válassza meg a címet, hogy az etikus legyen. Na, hát ehhez képest találkoztam én ezzel:
Talán nem kell sokat magyarázni, hogy a két kulcsszó ebben a címben az "meghalt" és a "videó", ami már akkor sem állja meg etikailag a helyét, ha nem Mary Zsuzsi haláltusáját mutatja be, ráadásul a "videó" szó nagybetűvel történő írása még nyomatékosítja is, hogy márpedig itt arról van szó, hogy videóra vették a halálát. Fogalmam sincs, hogy hány emberen mehetett keresztül ez az anyag, de gondolom minimum kettőn: a szerzőn és a szerkesztőn. Na, egy jobb érzésű helyen ők már nem dolgoznának ott, ahol. Bár egy ilyen után leginkább sehol se.