Az elmúlt 10-15 évben az emberek nagyrészt már megtanulták, hogy bármilyen akciót is látnak, elsőként megnézzék, mit tartalmaz az a bizonyos apróbetűs rész, mert hát olyan, hogy ingyen ebéd ugye nincs. Ezeket vizsgálgatva általában hamar kiderül, talán nem is olyan jó üzlet a kínált feltétel, így aztán eláll az ember a vásárlástól. Ezúttal viszont egy nem is annyira apróbetűs rész kavarja meg a dolgokat az egyszeri előfizető fejében - vagy ha nem, akkor könnyen átvághatják. Legalább is ez tűnik ki a MinDig TV Extra reklámjából, lássuk, hogy miért.
Adott a reklám, ami azt ígéri, 17 csatornát kapunk havi 999 forintért. Aztán - a videón a 20. másodperctől kezdve - látszik, hogy az akció csak úgy érvényes, hogy ha 2 éves hűségnyilatkozatot kötünk, és akkor is csak az első 6 hónapban. Nincs is ezzel semmi baj, nyilván valahogy rá kell venni az embert, hogy - az egyébként szerintem jól összeválogatott csatornákra - rábukjon az ember, aki tegyük fel, megörül, és egyből megy is az ajánlott honlapra tájékozódni.
Itt viszont az ajánlott opciót kiválasztva azzal találkozik, hogy hát 2 éves hűségidő esetén a havidíj a beígért 999 forint helyett 1399 forint, ami meg majdnem fele annyival kerül többe, mint amennyit ígértek. Az egy éves hűségidő kiválasztása esetén aztán azzal szembesülhetünk, hogy:
Alap Műsorcsomag bruttó. 999 Ft/hó
12 hónapos határozott idejű szerződések esetében az aktiválástól számított első 3 (három) hónapban, 24 hónapos határozott idejű szerződések esetében az aktiválástól számított első 6 (hat) hónapban biztosítjuk ezt a kedvezményes előfizetési díjat. Ezen időszakokat követően a hatályos ÁSZF 2. sz. Mellékletében szereplő listaárat alkalmazzuk (amely jelenleg 1399Ft/hó).
Vagyis a reklámban szereplő feltételeket ugyan biztosítják, ezt viszont nemcsak a beígért 24 hónapos, hanem már a 12 hónapos, vagyis egyéves hűségidő vállalása esetén is megkapja az előfizető, igaz, fele annyi időre. Ráadásul a kétéves hűségidő vállalása esetén egy szó sem esik a 999 forintos árról, csak az 1399 forintos bukkan fel, így könnyen lehet, hogy ha valaki nem figyel, annak nem adják meg a kedvezményt. Az pedig a vásárló megtévesztése.