Hétfőn este 20 óra környékén több helyen is használhatatlanná vált a T-Mobile mobilnete - a probléma a stickes, az okostelefonos és a táblagépes mobilnet esetén is fennállt. A rend 21 óra környékén helyreállt, az ok feltehetőleg a 4G-s hálózatfejlesztés volt, az ügyfeleket azonban - érthetően - zavarta a kommunikáció hiánya.
Ilyen és ehhez hasonló üzeneteket küldtek a Telekom HU Facebook-oldalára az ügyfelek azért, mert hétfő este egyik pillanatról a másikra megszűnt a mobilnet. A probléma minden eszközt érintett, az ügyfelek pedig tanácstalanok voltak. Az oldalon folytatott egyik korábbi válaszból azonban kiderül, mi lehetett az oka a mobilnet leállásának.
"Kedves [...]! Sajnálattal értesültünk arról, hogy nem tudtad megfelelően használni az internetet. 2013 augusztusában a mobil szélessávú szolgáltatás lefedettségét és sebességét növelő hálózat modernizációt végzünk Budapest egész területén, Egerben, Gödöllőn, Győrben, Miskolcon, Pécsen, Székesfehérváron, Szegeden, valamint Baranya, Borsod-Abaúj-Zemplén, Fejér, Győr-Moson-Sopron, Jász-Nagykun-Szolnok, Ko-márom-Esztergom, Pest, Szabolcs-Szatmár-Bereg és Veszprém megyékben.
Ennek következtében a mobilhálózaton érintett állomásonként várhatóan egy órás részleges, vagy akár teljes szolgáltatás kiesés is előfordulhat. Az esetleges kényelmetlenségekért ezúton is elnézést és egyben szíves megértést kérünk."
Vagyis a probléma forrása valószínűleg a 4G hálózat építése lehetett, az azonban nem világos, miért nem kommunikálták le már sokkal korábban a várható leállást - ennél egy fokkal erősebben, mondjuk a nap folyamán valamikor -, és miért az esti csúcsidőben kell a hálózatfejlesztésen dolgozni.
Update: A T-Mobil kedden délelőtt Facebook-oldalán tett közzé egy közleményt, melyben azt írják:
"Tegnap a késő esti órákban tapasztalt lassulást, illetve bizonytalanságot a mobilnet szolgáltatással kapcsolatban az egyik hálózati eszközünkben fellépett műszaki probléma okozta, amelyet a szállító bevonásával kivizsgáltunk és elhárítottunk, így a szolgáltatás röviddel éjfél után már ismét hibamentesen működött. Ezúton is köszönjük türelmeteket és megértéseteket."
Az ok tehát már ismert, a rajongói oldal tagjai viszont továbbra is azt sérelmezik, hogy miért nem küldött a cég legalább egy tájékoztató SMS-t, vagy miért nem írta ki Facebook-oldalára, hogy a problémáról tudnak, és már tesznek ellene. Így az információs vonal sem lett volna leterhelve (annyira).