HTML

Amiről írok

Online szerkesztőként, újságíróként és tartalomfogyasztóként véleményezek mindent, ami a médiával kapcsolatos, vagy épp fontosnak tartok a techen belül.

Követési távolság

Aki a blogot írja

Friss topikok

  • pabblo: @Ubuntufan: a kedves blogger örülne, ha valaki fizetne a véleményéért, de nem teszik :) viszont a ... (2013.12.13. 14:42) Hellószia, Spotify
  • pabblo: @¿Qué tapas hay?: igen, át is fogalmaztam kicsit, hogy ne legyen kétértelmű a mondat :) (2013.12.11. 14:06) Ezt így kell csinálni
  • Gery.Greyhound: @Gera: Egyetértek. Sok "mobilra optimalizált" oldal a 10 évvel ezelőtti WAP-korszakot idézi, miköz... (2013.11.25. 14:53) Mobiloldalra fel!
  • Vajda Gábor (Gabor_V): Használj szöveges böngészőt, mint a Lynx, "normális" böngészőn kapcsold ki a javascriptet, pláne h... (2013.11.22. 17:36) 3 tipp, hogyan spórolj a mobilneteddel
  • pabblo: @ZF2: az a baj, hogy az előlap cseréje jóval bonyolultabb, de fóliával kivédhetők az apróbb károso... (2013.11.22. 12:53) Önmagát gyógyítja az LG legújabb okostelefonja

Néhány napja jött szembe a hír, hogy a New York Times március 31-i számának címlapján hozta le a sportfotós, Nick Laham egy fényképét, amit iPhone-jával, egészen pontosan Instagram-mal készített. Azon kívül, hogy a konzervatív olvasók a fejüket vakarják, a tény, hogy a profi fotós felszereléssel is ellőtt néhány képet, pár dologra rávilágít:

130407_instagram.jpg

1. A fotózás egy szakma. Nincs olyan, hogy helyettesíthető, illetve van, de csak egy másik fotóssal. Továbbra sem a képek mennyisége, hanem azok tartalma a lényeg, ehhez viszont nem biztos, hogy több százezres felszerelés szükséges.

2. Az online szerkesztőségeknek lépniük kell. A fotós továbbra is fotós, de egy hír nem attól lesz fogyaszthatóbb, ha profi felszereléssel készítenek hozzá képet, a hírversenyben pedig az kerül az élre, aki érti, miért.

3. Elengedhetetlen felszerelés kell, hogy legyen az okostelefon. Egy szerkesztőségnél sokkal hatékonyabb lehet a hírszerkesztés, ha a mobilt is bevonjuk a munkába, ez pedig a 2-es pontot eredményezheti.

4. Nem mindig a minőség a lényeg. Bizonyos helyzetekben egyszerűen nincs idő a beállításra, a másodperc tört része alatt kell lépni. Az olvasót nem az érdekli, hány megapixeles egy kép egy hírben, hanem az, hogy miért nincs. (Az okostelefonoknál egyébként a megapixel egyébként sem probléma.)

5. A következő lépés a videó lesz. Az okostelefon azért van, hogy minél kényelmesebben tudjon az ember minél több dolgot elintézni. A megfelelő készülékkel bizonyos esetekben kiváltható egy 2-3 fős stáb - persze ehhez érteni kell a videózás lényegét is -, ami szintén pénzt és energiát spórolhat meg egy szerkesztőségnek.

6. A legkisebbek is el kell, hogy kezdjék. Ha a New York Times címlapján közöl egy ilyen képet, akkor a vidéki szerkesztőségek is nyugodtan csinálhatják. Minden változás furcsa, de csak addig, amíg meg nem szokják az emberek.

7. A konzervatívakból konzerv lesz.

Címkék: média online instagram

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://it-vilag.blog.hu/api/trackback/id/tr395206299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása