HTML

Amiről írok

Online szerkesztőként, újságíróként és tartalomfogyasztóként véleményezek mindent, ami a médiával kapcsolatos, vagy épp fontosnak tartok a techen belül.

Követési távolság

Aki a blogot írja

Friss topikok

  • pabblo: @Ubuntufan: a kedves blogger örülne, ha valaki fizetne a véleményéért, de nem teszik :) viszont a ... (2013.12.13. 14:42) Hellószia, Spotify
  • pabblo: @¿Qué tapas hay?: igen, át is fogalmaztam kicsit, hogy ne legyen kétértelmű a mondat :) (2013.12.11. 14:06) Ezt így kell csinálni
  • Gery.Greyhound: @Gera: Egyetértek. Sok "mobilra optimalizált" oldal a 10 évvel ezelőtti WAP-korszakot idézi, miköz... (2013.11.25. 14:53) Mobiloldalra fel!
  • Vajda Gábor (Gabor_V): Használj szöveges böngészőt, mint a Lynx, "normális" böngészőn kapcsold ki a javascriptet, pláne h... (2013.11.22. 17:36) 3 tipp, hogyan spórolj a mobilneteddel
  • pabblo: @ZF2: az a baj, hogy az előlap cseréje jóval bonyolultabb, de fóliával kivédhetők az apróbb károso... (2013.11.22. 12:53) Önmagát gyógyítja az LG legújabb okostelefonja

Hétfőn a világ egy kicsit jobban figyelt Bostonra, mint azt bárki is szerette volna. A maratoni futás célvonalánál történt robbantás híre pillanatok alatt bejárta a sajtót, az okostelefonoknak, tableteknek és egyéb kommunikációs eszközöknek köszönhetően azonban a közösségi média ismét gyorsabban reagált, mint bármelyik sajtóorgánum. A tanúságot minden szakembernek le kell(ene) vonni.

facebook_rss.png

Ma már bárki hiteles hírforrássá válhat, és ez egyáltalán nem véletlen. A fent említett eszközöknek köszönhetően néhány pillanat alatt posztolhatunk tartalmat a közösségi oldalakra, és mire a televíziós stábok észbe kapnak, gyakorlatilag már szárnyra kapott a hír, arról nem is beszélve, hogy nem ritka, hogy ők is a Facebook-ról, Twtitterről, satöbbiről szerzi be az alapinfókat. Persze ennek vannak hátulütői is - mert az emberi hülyeség/rosszakarat/hiszékenység sosem alszik, így - a kamu hírek is könnyen terjednek, de ezt meg kell tanulni szűrni, a szerkesztőségeknek pedig ideje stratégiát váltani.

Egy korábbi posztban már említettem, hogy egy bármilyen szerkesztőség tagjainak elengedhetetlen kelléke kell(ene), hogy legyen az okostelefon. Bostonban ez az állítás többszörösen is bizonyította létjogosultságát, enélkül a szerkesztőségek már azelőtt elveszítik a hírversenyt, hogy az egyáltalán elindult volna.

A hazai szerkesztőségek jelentős része továbbra sem tud elszakadni attól, hogy egy videós bejelentkezéshez egy komplett stáb kell. Bizonyos helyzetekben persze ez így is van, de az esetek döntő többségében inkább számít a gyorsaság, mintsem a minőség. Az emberek információkat akarnak. Itthon szerencsére ilyen jellegű esemény eddig nem történt, de a március 15-i extrém időjárás például jó tanulópénz lehetett az újságíróknak/szerkesztőknek, egy-egy ilyen példán tanulva pedig sokat fejlődhetnének a hazai piac szereplői.

A közösségi oldalak esetében két dolog számít: a tömörség és a kép/videó. Ezen túl majdnem teljesen mindegy, hogy 3, 5 vagy 10 perccel később egészül ki a cikk a részletekkel, a lényeg ugyanis itt is az, hogy ki tudja elsőként közölni az információt.

Aki lemarad, kimarad.

Címkék: média facebook twitter boston

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://it-vilag.blog.hu/api/trackback/id/tr225232394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kócsag 2013.07.19. 13:04:48

A magyarországi hírpiacnak nem célja az objektív és gyors tájékoztatás. Nézz néha híradókat, figyeld a hírek sorrendjét, hasonlítsd össze a híranyagot néhány külföldi naggyal. A magyarországi hírszerkesztőségeknek abszolút közömbös mi a valóság és mit akar a néző.
Egyébként meg igazad van, hogy a magára valamit is adó hírgyárosoknak át kell állni, ha eddig nem tették volna. Itt majd ráér 5-6 évtized múlva.