HTML

Amiről írok

Online szerkesztőként, újságíróként és tartalomfogyasztóként véleményezek mindent, ami a médiával kapcsolatos, vagy épp fontosnak tartok a techen belül.

Követési távolság

Aki a blogot írja

Friss topikok

  • pabblo: @Ubuntufan: a kedves blogger örülne, ha valaki fizetne a véleményéért, de nem teszik :) viszont a ... (2013.12.13. 14:42) Hellószia, Spotify
  • pabblo: @¿Qué tapas hay?: igen, át is fogalmaztam kicsit, hogy ne legyen kétértelmű a mondat :) (2013.12.11. 14:06) Ezt így kell csinálni
  • Gery.Greyhound: @Gera: Egyetértek. Sok "mobilra optimalizált" oldal a 10 évvel ezelőtti WAP-korszakot idézi, miköz... (2013.11.25. 14:53) Mobiloldalra fel!
  • Vajda Gábor (Gabor_V): Használj szöveges böngészőt, mint a Lynx, "normális" böngészőn kapcsold ki a javascriptet, pláne h... (2013.11.22. 17:36) 3 tipp, hogyan spórolj a mobilneteddel
  • pabblo: @ZF2: az a baj, hogy az előlap cseréje jóval bonyolultabb, de fóliával kivédhetők az apróbb károso... (2013.11.22. 12:53) Önmagát gyógyítja az LG legújabb okostelefonja

Bármennyire is fejlett országnak tartjuk magunkat, bizonyos helyzetekben egyértelműen és világosan látszik: van még mit tanulnia a magyar netes társadalomnak. Egy egyszerű poént vagy marketingfogást is képesek vagyunk félreérteni, és amíg ez így van, sajnos hiába várjuk, hogy bármi is jobb legyen. Most épp Szegeden borult a bili.

Adva van egy kocsma/pub, ahova bárki bemehet egy sörre, nézheti a fontosabb meccseket, stb. stb. Ez a hely semmi mást nem csinált, csak gondolt egyet, fogott egy pillanatok alatt népszerűvé váló mémet, és hazánkban elsőként csapott le rá: azt ígéri a pultoslány, hogy ha 100 ezer lájkot kap, kolléganőjével meztelenül dolgozik majd. Marketing szempontból ötös, az oldalt követők száma két nap alatt megduplázódott, gyakorlatilag 0 forint ráfordítással elérték, hogy nemcsak a városban, hanem az egész országban megismerjék a nevüket, pedig nyilvánvaló, a lányok akkor sem dolgoznának pucéron, ha 200 ezer lájkot kapnának, az egész egy jól kitalált vicc.

130122_pucerlany.jpg

És amíg norvég batárunk esetében senkiben fel sem merült, hogy "jajj, de erkölcstelen az a lány", mindenki lájkolt, mint egy hülye, addig ennek hazai változatában a legtöbben savazzák azt a két szerencsétlen csajt, akik egyébként senkinek sem ártottak, senkit nem akartak megbántani, csupán eszközei voltak egy marketing-kampánynak, amitől a tulaj nagyobb forgalmat remélt.

"Ribancok!"

"lehet hogy a Zsofi meg olyan ronda hogy inkabb 2 nagykabatot fogtok nekik adni ?"

Ilyen és ehhez hasonló kommenteket lehet olvasni a kiposztolt kép alatt, ráadásul nem is keveset, ez pedig két dolgot mutat: egyrészt, hogy az ország egyik fele még most is pontosan annyira maradi/irigy, mint amennyire a külföldiek gondolják, ráhúzható a magyarokról gondolt összes kínos sztereotípia. Másrészről pedig, hogy az emberek még mindig szentül hiszik, ami a neten le van írva, az úgy is van, fel sem merül bennük, hogy valami lehet paródia, vicc, reklám, vagy marketing. (Persze ennek oka a hazai gyászos reklámipar, de ebbe ne menjünk bele, elég messzire vinne.) Ráadásul aki egy kicsit is képes gondolkodni, annak nyilvánvaló: a lányok nem vetkőzni fognak. Gondoljunk csak a SportKlub Meztelenül című műsorára - az sem arról szól, hogy bárki is pucéran vezetne műsort, vagy a bemutatott sportolók pucérak lennének. Na ugye.

Címkék: marketing facebook

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://it-vilag.blog.hu/api/trackback/id/tr375034067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.