HTML

Amiről írok

Online szerkesztőként, újságíróként és tartalomfogyasztóként véleményezek mindent, ami a médiával kapcsolatos, vagy épp fontosnak tartok a techen belül.

Követési távolság

Aki a blogot írja

Friss topikok

  • pabblo: @Ubuntufan: a kedves blogger örülne, ha valaki fizetne a véleményéért, de nem teszik :) viszont a ... (2013.12.13. 14:42) Hellószia, Spotify
  • pabblo: @¿Qué tapas hay?: igen, át is fogalmaztam kicsit, hogy ne legyen kétértelmű a mondat :) (2013.12.11. 14:06) Ezt így kell csinálni
  • Gery.Greyhound: @Gera: Egyetértek. Sok "mobilra optimalizált" oldal a 10 évvel ezelőtti WAP-korszakot idézi, miköz... (2013.11.25. 14:53) Mobiloldalra fel!
  • Vajda Gábor (Gabor_V): Használj szöveges böngészőt, mint a Lynx, "normális" böngészőn kapcsold ki a javascriptet, pláne h... (2013.11.22. 17:36) 3 tipp, hogyan spórolj a mobilneteddel
  • pabblo: @ZF2: az a baj, hogy az előlap cseréje jóval bonyolultabb, de fóliával kivédhetők az apróbb károso... (2013.11.22. 12:53) Önmagát gyógyítja az LG legújabb okostelefonja

Aki nézett már YouTube-on videót, az találkozott olyan hirdetéssel, amit a választott videónk előtt mutat nekünk a rendszer. Ezekben csak egy a közös: öt másodpercig nem lehet elkapcsolni őket.

Nem véletlenül öt másodperc az öt másodperc. A felugró hirdetést első lendületből zárná be mindenki, ennyi idő alatt azonban el lehetne érni, hogy a néző kíváncsi legyen arra, mit is tud nyújtani a reklámozott termék/szolgáltatás. Lehetne, mert a legtöbb esetben ez nem történik meg.

Az egyik legrosszabb dolog egy ilyen videónál, hogy maga a reklám összesen öt másodpercig tart. Egyrészt ebből azonnal egy agresszív kampányra fog asszociálni a néző, és nem azon gondolkodik, hogy számára hasznos lehet-e a kínált termék/szolgáltatás, másrészt pedig ennyi időbe nem lehet belesűríteni azt, amit el szeretnének mondani a leendő fogyasztó(k)nak.

Valami ilyesmivel próbálkozott a Netrisk is. A videó augusztus 8-án került fel a YouTube-ra, azóta nem kapott túl sok pozitív visszajelzést.

Persze ha hosszabb reklámmal próbálkozik valaki, akkor ott is elképzelhető, hogy a nézőt nem fogja érdekelni, és amint lehet, elkapcsol. Ezt viszont csak egyetlen módon lehet elkerülni: egy olyan ütős kezdés kell, ami a már emlegetett első öt másodpercben megfogja az embert, és kíváncsi lesz a folytatásra. Nem feltétlenül azért, mert érdekli a termék, hanem azért, mert jó a kampányvideó. Abból pedig már könnyen lehet még akármi is. Lehet hatni érzelmekre zenével, képi világgal, mondanivalóval, gyakorlatilag bármivel, amit egy videóval meg lehet valósítani. Erre hozott egy tökéletes példát a Peugeot, de vehetjük akár a MOL nyári, olimpiai kampányát is. Nem agresszív, azt adják, amit az ember vár tőlük - vagyis tudjuk, hogy reklámról van szó -, mégis nézhető és nem biztos, hogy az ember azonnal el akar kapcsolni. A visszajelzések alapján is elmondható: mindkettő siker lett.

A recept tehát nem túl bonyolult: bármi is legyen a reklám tárgya, ahhoz egy nagyon erős kezdés kell, akár megvalósításról, akár üzenetről beszélünk.

Címkék: hirdetés reklám youtube

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://it-vilag.blog.hu/api/trackback/id/tr224813321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.