HTML

Amiről írok

Online szerkesztőként, újságíróként és tartalomfogyasztóként véleményezek mindent, ami a médiával kapcsolatos, vagy épp fontosnak tartok a techen belül.

Követési távolság

Aki a blogot írja

Friss topikok

  • pabblo: @Ubuntufan: a kedves blogger örülne, ha valaki fizetne a véleményéért, de nem teszik :) viszont a ... (2013.12.13. 14:42) Hellószia, Spotify
  • pabblo: @¿Qué tapas hay?: igen, át is fogalmaztam kicsit, hogy ne legyen kétértelmű a mondat :) (2013.12.11. 14:06) Ezt így kell csinálni
  • Gery.Greyhound: @Gera: Egyetértek. Sok "mobilra optimalizált" oldal a 10 évvel ezelőtti WAP-korszakot idézi, miköz... (2013.11.25. 14:53) Mobiloldalra fel!
  • Vajda Gábor (Gabor_V): Használj szöveges böngészőt, mint a Lynx, "normális" böngészőn kapcsold ki a javascriptet, pláne h... (2013.11.22. 17:36) 3 tipp, hogyan spórolj a mobilneteddel
  • pabblo: @ZF2: az a baj, hogy az előlap cseréje jóval bonyolultabb, de fóliával kivédhetők az apróbb károso... (2013.11.22. 12:53) Önmagát gyógyítja az LG legújabb okostelefonja

A 2012-es Goldenblog verseny mottója szerint: "Blogs not dead". És tényleg. Blogok továbbra is születnek, bár a tematikai összetétel változása érezhető, köszönhetően a gomba mód szaporodó vicces és/vagy közhelyes képeket posztoló oldalaknak. A közösségi oldalak erős befolyása pedig gyakorlatilag hívogatja a felhasználót, hiszen a hullámot meglovagolva viszonylag könnyen tehet bárki szert több ezer követőre, és ki ne akarna magának ilyet? Főleg, ha ez valamilyen tudatos marketinges tevékenység első lépése.

A mottót pont ezért talán úgy fogalmaznám meg: "Blogging is not dead". A posztolás viszont szép lassan átköltözhet, például a facebookra. Erre már hazai példát is láthatunk, mégpedig Frei Tamás személyében: a jegyzeteket közvetlenül a rajongói oldalon jeleníti meg, anélkül, hogy magát a közösségi oldalt egy közvetítő közegként használná, hogy azon keresztül irányítsa át az olvasókat a saját oldalára. Ezzel a módszerrel ráadásul olyan előnyök is élvezhetőek, amik mondjuk egy blog esetében furcsán hatnának, például egy új könyv reklámozása.

Amennyiben a facebook külön stratégiát építene ki a rajongói oldalakon feltüntetett hirdetések megjelenítésére - magyarul ezen keresztül is bevételhez lehetne jutni éppúgy, mint egy weboldalon megjelent banner után, - úgy egészen biztos jelentős fordulás állna be a blogok életében. Legalább is egy adott havi látogatói szám fölött már megérné költözni. A többiek pedig kényelemből kezdenének hozzá ugyanott.

Címkék: média blog facebook

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://it-vilag.blog.hu/api/trackback/id/tr474788226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.